,W Europie jak w kalejdoskopie’’ - POLSKA - MISIE
,W Europie jak w kalejdoskopie’’ - POLSKA - MISIE
-
400877881_813605373901535_2411421016824406588_n
-
400983254_813605377234868_5316689823403115561_n
-
401004797_813605457234860_6593149269133392551_n
-
401100434_813607007234705_763330190371319774_n
-
401100572_813605077234898_5948856493798919639_n
-
401100595_813606927234713_6345158391426556429_n
-
402159242_813605180568221_4508584401226740591_n
-
402256133_813605607234845_6409539301963659945_n
-
402267932_813606910568048_3055705514034087872_n
-
402290408_813606000568139_89490005422724790_n
-
402299296_813607030568036_6708755737625892243_n
-
402299307_813606680568071_3815488051165221591_n
-
402303132_813605933901479_8070410597824963011_n
-
402303731_813606553901417_191973036785933561_n
-
402327028_813606807234725_4939905435318776330_n
-
402341339_813605050568234_300423759015768588_n
-
402395653_813606120568127_2611296018622071258_n
-
402641720_813606383901434_2394803928714528545_n
-
402654064_813605063901566_3211913546743009429_n
Grupa Misiów zrealizowała kolejne zadanie z innowacji pedagogicznej ,,W Europie jak w kalejdoskopie’’. Kolejne państwo, które było obiektem Naszych zainteresowań, to Polska. Dzieci przypomniały sobie symbole narodowe, tj.: flaga, godło, hymn. Poznały bliżej Warszawę jako stolicę Polski oraz Wisłę, jako najdłuższą rzekę w Polsce. Dzięki prezentacji multimedialnej dzieci poznały największe miasta w Polsce, najsłynniejszych (wybitnych) Polaków, a także charakterystyczne krajobrazy występujące w Naszej ojczyźnie. Co więcej, poznały najbardziej charakterystyczne legendy związane z Naszą kulturą. Legendę o ,,Lechu, Czechu i Rusie’’ bardzo chętnie przeczytała jedna z dziewczynek z grupy (Weronika). Na podstawie tejże legendy, dzieci układały historyjkę obrazkową, według prawidłowej kolejności. Kolejnym zadaniem Misiów było wylosowanie koperty z liczbą, w której znajdowała się zagadka nawiązująca do plansz patriotycznych. Oprócz tego dzieci ćwiczyły kompetencje polonistyczne poprzez dopasowywanie nazw do poszczególnych obrazków oraz układanie wyrazów za pomocą liter. Co więcej, Misie wykonywały improwizacje ruchowe w rytm patriotycznych pieśni z użyciem białej oraz czerwonej bibuły, a następnie układały wspólnie flagę z tejże bibuły. Ostatnim, docelowym zadaniem Misiów było wykonanie pracy plastycznej, która składała się z kilku etapów: malowania tła, rysowania rzeczy związanych z ojczyzną, wycinania konturu mapy Polski oraz przyklejenia owego konturu na wyschnięte tło. Prace dzieci można podziwiać w szatni.