17 marca udowodniły to dzieci z grupy Pszczółki, choć niektóre z nich mają dopiero 4 latka! Pani Katarzyna Wierzchowska w tym dniu zaprosiła nauczycielki z przedszkola i szkoły do swojej grupy na zajęcia otwarte. Razem z dziećmi udowodniła, że znając litery swojego imienia można odczytać inne wyrazy; na początku łatwe, a potem coraz trudniejsze.
Jest to tzw. odimienna metoda nauki czytania i należy do innowacyjnych projektów edukacyjnych. Pozwala na wczesne kształcenie umiejętności czytania. Początkiem jest imię dziecka, które staje się słowem otwierającym świat pisma.
Tak też było na tych zajęciach. Przedszkolaki pracowały jak prawdziwe pszczółki: układały imiona z liter, wyszukiwały wskazane przez panią znaki, a na koniec dobierały proste podpisy do ilustracji. Wiele radości przyniosła zabawa w „Listonosza”. Dzieci zaopatrzone w torby z kopertami miały znaleźć adresata odczytując jego imię umieszczone na kopercie. I wszystkim to się udało! Zajęcia były bardzo ciekawe, dzieci pracowały wspaniale.
Barbara Czubaszek