Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na styczeń 2013 r.

Tydzień I. Temat kompleksowy: Dokarmiamy zwierzęta
Tematy dnia:

  1. Biedny wróbelek
  2. Poznajemy sikorę
  3. Pomagamy zwierzętom                       

Tydzień II. Temat kompleksowy: Poznajemy kosmos
Tematy dnia:

  1. Czy jest ktoś w kosmosie?
  2. Trzej kosmici
  3. Co słyszymy na końcu słowa „ rakieta”?
  4. Będziemy kosmonautami
  5. Kosmiczny dzi

Tydzień III. Temat kompleksowy: Moja babcia i mój dziadziuś
Tematy dnia:

  1. Nasze babcie i nasi dziadkowie
  2. Moja prawa, twoja – lewa
  3. Portret babci i dziadziusia
  4. Pomagamy starszym
  5. Odwiedzili nas babcia i dziadziuś

Tydzień IV. Temat kompleksowy: Czyste powietrze wokół nas
Tematy dnia:

  1. Wycieczka
  2. Co i dlaczego dymi?
  3. Jak się czuję, kiedy dymi papieros?
  4. Co się dzieje, gdy ludzie palą papierosy?
  5. Jak unikać dymu papierosowego

Tydzień V. Temat kompleksowy: Wesoły karnawał
Tematy dnia:

  1. Przygotowania do balu
  2. To był bal!
  3. Dzień z balonami
  4. Bal karnawałowy

Treści programowe:

 Poznajemy przyrodę
Zima

  • dokarmianie i dopajanie zwierząt w trudnych, zimowych warunkach
  • nazywanie ptaków odwiedzających karmnik
  • zwrócenie uwagi na zachowanie ostrożności w kontaktach z chorymi zwierzętami, np. ptakami
  • rozpoznawanie wybranych zwierząt po śladach na śniegu.

Nasza Ziemia
Poznawanie świata - poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa:

  • wskazywanie kontynentów, oceanów, mórz
  • zabawy z globusem, np. Podróżujemy palcem po świecie
  • poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np.: Mars, Wenus; słuchanie ciekawostek na ich temat
  • gromadzenie literatury, zdjęć, albumów związanych z kosmosem
  • poznawanie zawodów związanych z kosmosem, np.: kosmonauty, astronoma
  • poznawanie ciekawostek, opowiadań, legend na temat satelity Ziemi – Księżyca.

Nasze rodziny
Podawanie informacji na temat swojej rodziny

  • podawanie powiązań między członkami rodziny, np. Babcia to mama mamy lub mama taty.

Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym

  • przygotowywanie programu artystycznego, samodzielne (lub z pomocą nauczyciela) wykonanie upominków, wspólna zabawa z przybyłymi gośćmi
  • wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji opartych na szacunku, akceptacji i miłości.

Dbamy o nasze zdrowie
Dbałość  o higienę

  • przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.

Żyjemy w zdrowym otoczeniu

  • przebywanie w dobrze wywietrzonych pomieszczeniach
  • zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie radzenia sobie w sytuacjach , gdy przebywają w zadymionych pomieszczeniach lub gdy dorośli palą przy nich tytoń

Zapobieganie chorobom

  • dostrzeganie roli lekarza w dbaniu o zdrowie ludzi

Nasz rozwój fizyczny
Poznawanie ogólnej budowy własnego ciała

  • nazywanie wybranych organów wewnętrznych, np. serce, płuca, żołądek, mózg, określanie ich funkcji.

Nasza grupa
Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji

  • współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych.

Nasze zabawy i zainteresowania
Uczestniczenie w zabawach

  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość.