I. Tematyka
Temat kompleksowy |
Dzień tygodnia |
Temat dnia |
Jestem w przedszkolu |
1. |
I Ja tu jestem |
2. |
Bawimy się razem |
|
3. |
Marsz przedszkolaków |
|
4. |
Bawimy się w liczenie |
|
5. |
Mam na imię… |
|
Bądźmy ostrożni! |
1. |
Samochody specjalistyczne |
2. |
Na skrzyżowaniu |
|
3. |
Uliczne sygnały |
|
4. |
Znaki drogowe |
|
5. |
Praca policjanta |
|
Nadeszła jesień |
1. |
Znaki jesieni |
2. |
Jak pięknie jest w parku |
|
3. |
Zabawy kasztanami |
|
4. |
Jesienne zagadki |
|
5. |
Grzybobranie |
|
Jesień w sadzie i w ogrodzie |
1. |
W sklepie owocowo – warzywnym |
2. |
Rozmowy warzyw |
|
3. |
Wąsaty ogórek |
|
4. |
Pijemy soki |
|
5. |
Czy ziemniak to warzywo? |
|
Jaki jestem? |
1. |
Znam samego siebie
|
II. Treści programowe
Nasza grupa
Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
- poznawanie imion i nazwisk dzieci w grupie,
- przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie grupie.
Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji
- szanowanie wytworów pracy innych oraz szanowanie ich własności
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, także osób dorosłych, w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy)
unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie się przed nimi, dążenie do kompromisu.
Nasze bezpieczeństwo na co dzień
Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów
- bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, przyborów, narzędzi, urządzeń znajdujących się na placu zabaw
Poznanie zasad bezpieczeństwa, przestrzeganie ich wybieranie bezpiecznego miejsca do zabaw
Poznanie zasad bezpieczeństwa, przestrzeganie ich
- poznawanie zasad ruchu drogowego dotyczących prawidłowego i bezpiecznego poruszania się po ulicach i drogach.
Nasz kontakt z techniką
Środki transportu
-poznawanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego
-poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej i znaków drogowych
-zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek
-poznawanie wybranych pojazdów, w tym specjalistycznych, np. straży pożarnej, karetki pogotowia, policji.
Poznajemy przyrodę
Jesień
- obserwowanie środowiska przyrodniczego zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
- oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich;
- wyjaśnienie zjawiska usychania liści
- poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, pieprznika jadalna, maślak) i niejadalnych (np. muchomor sromotnikowy)
- uczestniczenie w quizach, konkursach dających możliwość poszerzania swojej wiedzy przyrodniczej.
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku i węchu
- rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnianie znaczenia słowa sad
- rozpoznawanie owoców po rozpoznawanie owoców po wyglądzie, kształcie, smaku.
Nasza edukacja matematyczna
Orientacja przestrzenna
- różnicowanie prawej i lewej strony ciała
- określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: do przodu, do tyłu, na dół, do góry, w bok, na prawo od, na lewo od
To ja
Podawanie informacji o sobie
- określanie swoich cech fizycznych: płeć, wzrost (w odniesieniu do innych),
- wiek, koloru włosów, oczu