Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na marzec 2013 r.

Tydzień I. Temat kompleksowy: W marcu jak w garncu
Tematy dnia: 1. Raz pada śnieg, a raz deszczyk
2. Marcowa pogoda
3. Słonko, słoneczko
4. Bańki mydlane
5. Wiosna tuż- tuż

Tydzień II. Temat kompleksowy: Robimy zakupy
Tematy dnia:    1. W sklepie
2. W cukierni
3. Koszyk na zakupy
4. Zabawy wagą
5. Zabawa w sklep

Tydzień III. Temat kompleksowy: Wiosna w błękitnej sukience
Tematy dnia: 1. Szukamy wiosny
2. Wiosenne kwiaty
3. Powracają ptaki
4. Pożegnanie zimy
5. Wiosenny wiatr

Tydzień IV. Temat kompleksowy: Wielkanoce zwyczaje
Tematy dnia: 1. Wielkanocna niespodzianka
2. Pisanki- jajka kolorowe
3. Przedświąteczne przygotowania
4. Liczenie pisanek
5. Wielkanocny stół

Treści programowe:
Poznajemy przyrodę
Wiosna
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np.: coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
- poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach.
Nasza miejscowość, nasz region
Poznanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór.
Nasza edukacja matematyczna
Mierzenie przedmiotów, rozumie-nie stałości miary (wysokość, długość, szerokość)
- poznawanie wagi szalkowej i istoty jej działania
- porównywanie masy wybranych przedmiotów, tworzywa przyrodniczego; stosowanie określeń: cięższy od, lżejszy od, ważący tyle samo.
Nasze rodziny
Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym
- kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świętami Bożego Narodzenia, Wielkanocy.