Tydzień I. Temat kompleksowy: Dokarmiamy zwierzęta
Tematy dnia:
- Biedny wróbelek
- Poznajemy sikorę
- Pomagamy zwierzętom
Tydzień II. Temat kompleksowy: Poznajemy kosmos
Tematy dnia:
- Czy jest ktoś w kosmosie?
- Trzej kosmici
- Co słyszymy na końcu słowa „ rakieta”?
- Będziemy kosmonautami
- Kosmiczny dzień
Tydzień III. Temat kompleksowy: Moja babcia i mój dziadziuś
Tematy dnia:
- Nasze babcie i nasi dziadkowie
- Moja prawa, twoja – lewa
- Portret babci i dziadziusia
- Pomagamy starszym
- Odwiedzili nas babcia i dziadziuś
Tydzień IV. Temat kompleksowy: Czyste powietrze wokół nas
Tematy dnia:
- Wycieczka
- Co i dlaczego dymi?
- Jak się czuję, kiedy dymi papieros?
- Co się dzieje, gdy ludzie palą papierosy?
- Jak unikać dymu papierosowego
Tydzień V. Temat kompleksowy: Wesoły karnawał
Tematy dnia:
- Przygotowania do balu
- To był bal!
- Dzień z balonami
- Bal karnawałowy
Treści programowe:
Poznajemy przyrodę
Zima
- dokarmianie i dopajanie zwierząt w trudnych, zimowych warunkach
- nazywanie ptaków odwiedzających karmnik
- zwrócenie uwagi na zachowanie ostrożności w kontaktach z chorymi zwierzętami, np. ptakami
- rozpoznawanie wybranych zwierząt po śladach na śniegu.
Nasza Ziemia
Poznawanie świata - poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa:
- wskazywanie kontynentów, oceanów, mórz
- zabawy z globusem, np. Podróżujemy palcem po świecie
- poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np.: Mars, Wenus; słuchanie ciekawostek na ich temat
- gromadzenie literatury, zdjęć, albumów związanych z kosmosem
- poznawanie zawodów związanych z kosmosem, np.: kosmonauty, astronoma
- poznawanie ciekawostek, opowiadań, legend na temat satelity Ziemi – Księżyca.
Nasze rodziny
Podawanie informacji na temat swojej rodziny
- podawanie powiązań między członkami rodziny, np. Babcia to mama mamy lub mama taty.
Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym
- przygotowywanie programu artystycznego, samodzielne (lub z pomocą nauczyciela) wykonanie upominków, wspólna zabawa z przybyłymi gośćmi
- wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji opartych na szacunku, akceptacji i miłości.
Dbamy o nasze zdrowie
Dbałość o higienę
- przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
Żyjemy w zdrowym otoczeniu
- przebywanie w dobrze wywietrzonych pomieszczeniach
- zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie radzenia sobie w sytuacjach , gdy przebywają w zadymionych pomieszczeniach lub gdy dorośli palą przy nich tytoń
Zapobieganie chorobom
- dostrzeganie roli lekarza w dbaniu o zdrowie ludzi
Nasz rozwój fizyczny
Poznawanie ogólnej budowy własnego ciała
- nazywanie wybranych organów wewnętrznych, np. serce, płuca, żołądek, mózg, określanie ich funkcji.
Nasza grupa
Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji
- współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych.
Nasze zabawy i zainteresowania
Uczestniczenie w zabawach
- uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość.