I. Tematyka
Temat kompleksowy |
Dzień tygodnia |
Temat dnia |
Co robią zwierzęta zimą? |
1. |
——————————————– |
2. |
Domek dla ptaków |
|
3. |
Wróble i gawrony | |
4. |
Dni tygodnia | |
5. |
Podglądamy zwierzęta | |
Babcia i dziadek |
1. |
Kocham babcię i dziadka |
2. |
Pomagamy babci i dziadkowi | |
3. |
Gdzie pracuje babcia? Gdzie pracuje dziadek? | |
4. |
Dla babci | |
5. |
Moje spotkanie z babcią i dziadkiem | |
Zimowe zabawy |
1. |
Taniec płatków śniegu |
2. |
Bezpiecznie się bawimy | |
3. |
Zimowe skojarzenia | |
4. |
Zimowe rachunki |
|
5. |
Ubieramy się ciepło | |
Znamy te baśnie |
1. |
W świecie baśni |
2. |
Słuchamy baśni | |
3. |
Dbamy o książki |
|
4. |
Baśniowe postacie z figur geometrycznych |
|
5. |
Słuchamy legendy |
II. Treści programowe
Poznajemy przyrodę Zima
-obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie
-dokarmianie i dopajanie zwierząt w trudnych, zimowych warunkach
-nazywanie ptaków odwiedzających karmnik
-zwracanie uwagi na ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami
-rozpoznawanie wybranych
Nasze rodziny
Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym
-przygotowywanie programu artystycznego, samodzielne (lub z pomocą nauczyciela), wykonanie upominków, wspólna zabawa z przybyłymi gośćmi.
Wzmacnianie więzów w rodzinie
-wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich
- tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości.
Nasze bezpieczeństwo na co dzień
Świadome i konsekwentne unikanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu.
– wybieranie bezpiecznego miejsca do zabaw Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania z nieprzestrzegania zakazów
– poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie
Dbamy o nasze zdrowie
Dbałość o higienę
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu)
– przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych
Interesujemy się książką
Wzbudzanie zainteresowania literaturą
– słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów