Tydzień I. Temat kompleksowy: Pomysły na deszczową pogodę
Tematy dnia:
- Pomysły na nudę
- Starochińska zabawa
- Zabawy z wodą
- Matematyczny dzień
- Kolorowy dzień
Tydzień II. Temat kompleksowy: Jak ubieramy się jesienią?
Tematy dnia:
- Nosimy buty małe i duże
- Zabawy z butami
- Zabawy z nićmi
- Zabawy z igłą
- Liczymy zdania
Tydzień III. Temat kompleksowy: Ulubione zwierzątko
Tematy dnia:
- Kotek i myszka
- Mieszkańcy sklepu zoologicznego
- Zabawy w akwarium
- Smutny piesek
- Święto Pluszowego Misia
Tydzień IV. Temat kompleksowy: Smoki czy dinozaury?
Tematy dnia:
- To były dinozaury
- Jaki jest węgiel?
- Smoki i smoczki
- Co otrzymujemy z węgla?
- W świecie dinozurów
Treści programowe:
- poznanie dźwięków o różnym natężeniu,
- poznanie wyglądu tangramu,
- wykorzystywanie wody jako instrumentu,
- uzmysłowienie znaczenia wody dla ludzi, roślin i zwierząt,
- rozwijanie zainteresowań plastycznych,
- zachęcanie do układania gier, rozwijanie ekspresji twórczej,
- rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej,
- rozpoznawanie i nazywanie kolorów,
- zachęcanie do zabaw badawczych,
- poznanie różnych rodzajów butów,
- rozwijanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu,
- poznanie nazw ubrań i ich zastosowania,
- poznanie etapów szycia, wykorzystanie guzików w zabawie,
- poznanie właściwości magnesu,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt,
- wykorzystanie w pracy tworzywa przyrodniczego,
- poznanie różnych zwierząt egzotycznych,
- rozwijanie mowy, myślenia,
- rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się i świadomości własnego ciała,
- tworzenie własnych kompozycji z wykorzystaniem figur geometrycznych,
- naśladowanie różnych głosów i odgłosów,
- kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek,
- rozwijanie wszechstronnej stymulacji poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych i dotykowych,
- poznanie wyglądu wybranych dinozaurów,
- rozwijanie sprawności manualnych, ćwiczenia drobnych ruchów rąk,
- rozwijanie umiejętności reagowania na dany sygnał ,
- rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
- rozwijanie umiejętności liczenia, klasyfikowania,
- poznanie bohaterów wybranych baśni,
- zainteresowanie produktami otrzymanymi z węgla,
- rozwijanie umiejętności rysowania określonych kształtów,
- rozwijanie umiejętności poprawnego budowania wypowiedzi na dany temat,
- kształtowanie nawyków higienicznych, kulturalnych, umiejętności samoobsługowych,
- uczestniczenie w spacerach i ćwiczeniach ruchowych na świeżym powietrzu,
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku