Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na listopad 2012 r.

Tydzień I. Temat kompleksowy: Pomysły na deszczową pogodę
Tematy dnia:

  1. Pomysły na nudę
  2. Starochińska zabawa
  3. Zabawy z wodą
  4. Matematyczny dzień
  5. Kolorowy dzień

Tydzień II. Temat kompleksowy: Jak ubieramy się jesienią?
Tematy dnia:

  1. Nosimy buty małe i duże
  2. Zabawy z butami
  3. Zabawy z nićmi
  4. Zabawy z igłą
  5. Liczymy zdania

Tydzień III. Temat kompleksowy: Ulubione zwierzątko
Tematy dnia:

  1. Kotek i myszka
  2. Mieszkańcy sklepu zoologicznego
  3. Zabawy w akwarium
  4. Smutny piesek
  5. Święto Pluszowego Misia

Tydzień IV. Temat kompleksowy: Smoki czy dinozaury?
Tematy dnia:

  1. To były dinozaury
  2. Jaki jest węgiel?
  3. Smoki i smoczki
  4. Co otrzymujemy z węgla?
  5. W świecie dinozurów

Treści programowe:

  • poznanie dźwięków o różnym natężeniu,
  • poznanie wyglądu tangramu,
  • wykorzystywanie wody jako instrumentu,
  • uzmysłowienie znaczenia wody dla ludzi, roślin i zwierząt,
  • rozwijanie zainteresowań plastycznych,
  • zachęcanie do układania gier, rozwijanie ekspresji twórczej,
  • rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie kolorów,
  • zachęcanie do zabaw badawczych,
  • poznanie różnych rodzajów butów,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu,
  • poznanie nazw ubrań i ich zastosowania,
  • poznanie etapów szycia, wykorzystanie guzików w zabawie,
  • poznanie właściwości magnesu,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt,
  • wykorzystanie w pracy tworzywa przyrodniczego,
  • poznanie różnych zwierząt egzotycznych,
  • rozwijanie mowy, myślenia,
  • rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się i świadomości własnego ciała,
  • tworzenie własnych kompozycji z wykorzystaniem figur geometrycznych,
  • naśladowanie różnych głosów i odgłosów,
  • kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek,
  • rozwijanie wszechstronnej stymulacji poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych i dotykowych,
  • poznanie wyglądu wybranych dinozaurów,
  • rozwijanie sprawności manualnych, ćwiczenia drobnych ruchów rąk,
  • rozwijanie umiejętności reagowania na dany sygnał ,
  • rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
  • rozwijanie umiejętności liczenia, klasyfikowania,
  • poznanie bohaterów wybranych baśni,
  • zainteresowanie produktami otrzymanymi z węgla,
  • rozwijanie umiejętności rysowania określonych kształtów,
  • rozwijanie umiejętności poprawnego budowania wypowiedzi na dany temat,
  • kształtowanie nawyków higienicznych, kulturalnych, umiejętności samoobsługowych,
  • uczestniczenie w spacerach i ćwiczeniach ruchowych na świeżym powietrzu,
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku