Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na marzec 2014r. gr. Gwiazdeczki

I. Tematyka
Zdrowe odżywianie, czyli 5 porcji warzyw, owoców lub soku – 1 tydzień

1.    Smacznie, zdrowo, kolorowo WZROK
2.    Sałatka owocowa SMAK
3.    Śniadanie, obiad, kolacja ZAPACH
4.    Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść SŁUCH
5.    Poznaj Smyku po dotyku DOTYK

Wiosna tuż-tuż – 2 tydzień
1.    Przedwiośnie
2.    Wierzbowe kotki
3.    Wiosenny wiatr
4.    W poszukiwaniu wiosny
5.    Szukamy oznak wiosny

Wiosna idzie przez świat – 3 tydzień
1.    To już wiosna!
2.    Powracają ptaki
3.    Wiosenne kwiaty
4.    Powitanie wiosny
5.    Wiosenny spacer

Czym odmierzać czas? – 4 tydzień
1.    Co robi zegarmistrz?
2.    Ile to trwa?
3.    Wczoraj, dziś, jutro
4.    Braciszkowie miesiące
5.    Zakładamy hodowlę

II. Treści programowe
To ja
Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych
- spożywanie posiłków
- prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem, korzystanie z serwetek
- zwracanie uwagi na kulturę
Dbamy o nasze zdrowie
− spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczanie spożycia słodyczy, chipsów), picie kompotów, soków (ograniczanie napojów gazowanych)
Poznajemy przyrodę Wiosna
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronek, czajka, szpak), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
- poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach
-poznawanie pomocnej i szkodliwej roli wiatru w działalności ludzi.
Nasza miejscowość, nasz region
Poznawanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia,
- nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór
- odwiedzanie punktów usługowych, poznawanie pracy zatrudnionych w nich osób.
Nasza edukacja matematyczna
Organizacja przestrzeni i czasu
- poznawanie wybranych mierników czasu, od starożytności do dnia dzisiejszego
- nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc
- odpowiednie stosowanie określeń: przedwczoraj, wczoraj, jutro, pojutrze.