|
Jesteśmy absolwentkami tej
szkoły. Z przyjemnością wspominamy lata tutaj spędzone,
gdzie mogłyśmy się uczyć, wychowywać i nawiązywać pierwsze przyjaźnie.
Odebrałyśmy solidne wykształcenie i wróciłyśmy tutaj aby teraz pomagać
Wam
– uczniom, rodzicom i nauczycielom.
być czułym na krzywdę i nie pozwalać na przemoc.
Pedagog i psycholog są
zawsze sojusznikami ucznia, nawet jeżeli uczniowi wydaje się inaczej.
Pedagog to nie strażnik ani policjant, którego należy
się obawiać.
Pedagog i psycholog szkolny nie krzyczy, nie ocenia,
nie krytykuje, nie wyśmiewa,
ale wysłucha, zrozumie, doradzi, podpowie.
To osoby
życzliwe uczniom, przyjaciele i rzecznicy ich praw, do których można się zwrócić
o pomoc, wsparcie.
Drogi Uczniu, Rodzicu, Nauczycielu!
Rozwiązywanie problemów najlepiej zacząć od rozmowy. Większość z
Was wie, jak mnie znaleźć, inni wiedzą, że znajdę ich sama ;-) Ale jeśli jeszcze
się nie znamy, pamiętaj, że w szkole jest ktoś, komu zależy na poznaniu Ciebie.
Takim jaki jesteś. Wiem, że czasem sprawy wyglądają beznadziejnie, że trudno
wyobrazić sobie rozwiązanie problemów, że nie można zmienić przeszłości, ale
spróbuj. Weź swoje życie we własne ręce.
Podziel się swoimi sprawami, wspólnie poszukajmy rozwiązań. Jestem zawodowcem od
rozwiązywania problemów. Po to jestem. Mogę Cię tylko zapewnić, że wysłucham
uważnie tego, co mówisz i że to będzie dla mnie ważne.
Zawsze pamiętaj, że warto opowiedzieć
komuś o swoich problemach, zwierzyć się z nich. Choćby, dlatego, że gdy problem
znają dwie osoby, to każda z nich widzi go z innej perspektywy. Każdy, kto
zgłosi się do mnie – niezależnie od tego, z czym przyjdzie – nie pozostanie bez
pomocy. Nie mogę zagwarantować, że
każdą sprawę uda mi się załatwić, ale możesz być pewien, że dołożę wszelkich
starań, by tak było. Daję Ci
gwarancję, że to, o czym ze mną rozmawiasz zostanie w "czterech ścianach
gabinetu". Wyjątek od tej zasady jest wtedy gdy dzieje się coś, co zagraża
Twojemu bezpieczeństwu, zdrowiu czy życiu. W takich przypadkach muszę
natychmiast reagować i zachowanie dyskrecji nie jest możliwe.
Nie działam sama – współpracuję z nauczycielami, dyrekcją szkoły,
rodzicami oraz innymi instytucjami: opieką społeczną, sądem, policją czy
poradnią psychologiczno-pedagogiczną...
SZUKANIE
POMOCY TO NIE WSTYD – TO WAŻNA UMIEJĘTNOŚĆ.
Pedagog szkolny, psycholog szkolny.
WSPÓŁPRACA Z INSTYTUCJAMI i osobami
Z jakimi placówkami i osobami dokładnie
jesteśmy w stałym kontakcie?
wszyscy nauczyciele oraz pracownicy niepedagogiczni,
Rada Rodziców,
Sąd Rejonowy, Wydział Rodzinny i Nieletnich
Komenda Powiatowa Policji
Kuratorzy sądowi i społeczni
Urząd Miasta
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zespól Interdyscyplinarny
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
Poradnie Zdrowia Psychicznego dla Dzieci
Świetlica środowiskowa
oraz wszystkie placówki udzielające wsparcia podopiecznym i ich rodzinom.
Nowa sala terapeutyczna w
Szkole Podstawowej nr 1 w Łukowie
W naszej szkole powstała nowa sala terapeutyczna do
pracy z
dziećmi, wyposażona w różnego rodzaju pomoce edukacyjne i specjalistyczny sprzęt,
dzięki któremu uczniowie uczęszczający tu na zajęcia otrzymują urozmaicone
wsparcie psychologiczno-pedagogiczne.
W bezpiecznym i wygodnym otoczeniu dzieci pod opieką
nauczycieli i specjalistów odbywają zajęcia.
Wyposażenie sali dostosowano do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach
edukacyjnych. Świadczymy bieżącą pomoc w postaci specjalistycznych zajęć
pedagogicznych, psychologicznych, logopedycznych, zajęć metodą Integracji
Sensorycznej, EEG Biofeedback, rehabilitacji ruchowej oraz innych wynikających z
rozpoznanych potrzeb dzieci.
Głównym celem zajęć realizowanych
w sali jest stymulowanie rozwoju, korygowanie i usprawnianie zaburzonych funkcji
oraz zwiększanie samooceny uczniów.
Poprzez urozmaicenie zajęć zabawą w sali stwarzamy warunki do uzyskiwania
lepszych efektów pracy z uczniami, którzy mają problemy ze skupieniem
uwagi, uczeniem się, czytaniem, pisaniem, koordynacją ruchową, rozwojem mowy czy
wykazują
trudności emocjonalne we współpracy z rówieśnikami. Różnorodne zabawy i
ćwiczenia wprowadzają uczniów w stan relaksacji i odpoczynku, zwiększają ich
aktywność i motywację do poznawania otoczenia wszystkimi zmysłami, wywołują
zadowolenie i poczucie bezpieczeństwa. Poprawiając poczucie równowagi i
koordynacji dziecka, doskonalona jest motoryka duża i mała, za czym idzie
poprawa umiejętności czytania i pisania.
Uzupełniono także wyposażenie sali do integracji
sensorycznej, sali do zajęć korekcyjno – kompensacyjnych, gabinetu psychologa
szkolnego, pedagoga i logopedy poprzez zakup kolejnego specjalistycznego sprzętu
oraz pomocy edukacyjnych.
Koordynatorkami przedsięwzięcia były:
Agnieszka Nikiel – Kowalczyk pedagog specjalny,
terapeuta integracji sensorycznej,
Anna Dziewulska pedagog szkolny,
Aneta Tymińska psycholog szkolny.