|
![]() |
Plan zapobiegania agresji i przemocy
(zgodny ze Szkolnym Programem Profilaktyki)
opracowany przez
zespół koordynujący działania zapobiegające agresji i przemocy
w Zespole Szkolno –
Przedszkolnym w Łukowie
Lp. |
Działania |
Termin realizacji |
Osoby odpowiedzialne |
Uwagi |
POZIOM SZKOŁY |
||||
1. |
Przeprowadzanie apeli dla uczniów o tematyce zapobiegania agresji i przemocy wśród uczniów
|
Według potrzeb |
Dyrekcja |
|
2. |
Zabezpieczenie miejsc wysokiego ryzyka w czasie trwania długich przerw /klatki schodowe, korytarze, szatnia, szatnie przy hali sportowej/ dyżury w sektorach na korytarzu.
|
Cały rok
|
Wszyscy nauczyciele |
|
3. |
Przestrzeganie zasad właściwego zachowania się w szkole
|
Cały rok
|
Wszyscy nauczyciele |
|
4. |
Zakup materiałów dotyczących tematyki przeciwdziałania agresji i przemocy (płyty DVD, kasety itp.) |
Według potrzeb |
Dyrekcja, nauczyciele biblioteki |
|
5.
|
Umieszczanie na stronie internetowej szkoły referatów dla rodziców dotyczących tematyki agresji |
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
|
6. |
Przeprowadzenie diagnozy agresji wśród uczniów w klasach III-VI |
Październik /maj |
Wychowawcy, zespół koordynujący |
|
7. |
Zainicjowanie spotkań z kuratorem sądowym i policją dla uczniów klas IV /po 2 klasy na jednym spotkaniu w czytelni/ |
Październik |
Pedagog |
|
8. |
Rozwiązywanie na bieżąco problemów uczniów /Skrzynka Wspólne Sprawy/ |
Cały rok
|
Pedagog, psycholog
|
|
9. |
Procedura postępowania w przypadku agresywnego zachowania ucznia; jednolity system reagowania na przemoc i agresję |
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
|
10.
|
Zamieszczanie artykułów związanych z tematyką zapobiegania agresji, właściwego zachowania w gazetkach szkolnych |
Cały rok |
Zespoły redakcyjne, nauczyciele |
|
11. |
Zamieszczanie na korytarzach szkoły haseł miesiąca (hasła dotyczą zasad właściwego zachowania się uczniów) załącznik nr1. |
Cały rok |
Zespół koordynujący |
|
12. |
Zorganizowanie „Dnia Życzliwości” i „Dobrych uczynków” |
Maj |
Samorząd szkolny |
|
POZIOM KLASY |
|
|||
1. |
Przeprowadzenie zajęć na godzinach wychowawczych w zakresie zapobiegania agresji i przemocy :
|
Cały rok |
Wychowawcy, pedagog, psycholog |
|
2. |
Pogadanki dla rodziców dotyczące problemu agresji i przemocy
|
Zebrania z rodzicami |
Wychowawcy, pedagog, psycholog |
|
3. |
Przeprowadzenie zajęć integrujących zespoły klasowe na godzinach wychowawczych w klasach O – VI |
I semestr |
Wychowawcy klas |
|
4. |
Zorganizowanie konkursu „Zdobywamy tytuł Kulturalna Klasa” (klasy I – III) |
II semestr |
Wychowawcy klas v – ce dyrektor
|
POZIOM JEDNOSTKI |
|
|||
1. |
Informowanie na bieżąco rodziców o niewłaściwym zachowaniu dziecka poprzez wpis do zeszytu informacji lub dzienniczka ucznia
|
Cały rok |
Nauczyciele |
|
2. |
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna agresorom i ofiarom agresji lub przemocy |
Cały rok |
Wychowawcy, pedagog, psycholog |
|
3. |
Rozmowy z rodzicami uczniów /agresorów; ofiar/, których dotyczy problem agresji |
Cały rok |
Wychowawcy, pedagog, psycholog |
|
4. |
Zajęcia indywidualne z agresorami/ ofiarami agresji lub przemocy |
Cały rok |
Pedagog, psycholog |
Plan zapobiegania agresji i przemocy opracował zespół w składzie:
Aneta Tymińska - przewodnicząca
Anna Dmowska - Ciołek
Agnieszka Bancerz
Teresa Lonty
Anna Dziewulska
Janusz Rzymowski
Załącznik nr 1
Miesiące z hasłem:
Wrzesień – Poznajmy się lepiej
Październik – Każdy z nas jest inny... Inny nie znaczy gorszy
Listopad – Listopad miesiącem bez przezywania
Grudzień – Pomagam – nawet jeśli kogoś nie lubię
Styczeń – Rozmawiam z każdym. Nie odsuwam nikogo od siebie ani z grupy
Luty – Używam magicznych słów – proszę, dziękuję, przepraszam
Marzec – Marzec miesiącem bez obrażania
Kwiecień – Szanujemy swoją i cudzą własność
Maj – Auuu...! To boli! – nie popycham, nie zaczepiam, nie kopię, nie biję
Czerwiec – Kradzieży mówimy nie!
Zarządzenie Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 im. ks. Grzegorza Piramowicza w Łukowie w sprawie zakazu palenia wyrobów tytoniowych
Na podstawie ustawy z dnia 8 kwietnia 2010 roku o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. 81, poz.529) został wprowadzony bezwzględny zakaz palenia tytoniu i wyrobów tytoniowych na terenie szkoły (dotyczy budynku i terenu wokół szkoły).
Procedury postępowania w przypadku posiadania przez ucznia środków psychoaktywnych lub będącego pod wpływem środków odurzających |
![]() |
Pomocnik nauczyciela - program pomagający wykonać zestawienia ocen semestralnych, oblicza średnie ocen, sortuje od najlepszych wyników do najsłabszych, a także obliczać frekwencję (wymagany program Excel) |
![]() |