|
Plan zapobiegania agresji i przemocy
opracowany przez
zespół koordynujący działania zapobiegające agresji i przemocy
w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Łukowie
Lp. |
Działania |
Termin realizacji |
Osoby odpowiedzialne |
Uwagi |
POZIOM SZKOŁY |
||||
1. |
Przeprowadzanie apeli dla uczniów o tematyce zapobiegania agresji i przemocy wśród uczniów
|
Według potrzeb |
Dyrekcja |
|
2. |
Zabezpieczenie miejsc wysokiego ryzyka w czasie trwania długich przerw /klatki schodowe, korytarze, szatnia, szatnie przy hali sportowej/ dyżury w sektorach na korytarzu.
|
Cały rok
|
Wszyscy nauczyciele |
|
3. |
Przestrzeganie zasad właściwego zachowania się w szkole - stosowanie ogólnoszkolnych konsekwencji za nieprzestrzeganie systemu norm i zasad |
Cały rok
|
Wszyscy nauczyciele |
|
4.
|
Umieszczanie na stronie internetowej szkoły referatów dla rodziców dotyczących tematyki agresji |
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
|
5. |
Przeprowadzenie diagnozy agresji wśród uczniów |
I/ II semestr |
Wychowawcy, zespół koordynujący |
|
6. |
Zainicjowanie spotkań z kuratorem sądowym i policją dla uczniów |
I/ II semestr |
Pedagog |
|
7. |
Rozwiązywanie na bieżąco problemów uczniów |
Cały rok
|
Pedagog, psycholog
|
|
8. |
Procedura postępowania w przypadku agresywnego zachowania ucznia; jednolity system reagowania na przemoc i agresję |
Cały rok |
Wszyscy nauczyciele |
|
9.
|
Zamieszczanie artykułów związanych z tematyką zapobiegania agresji, właściwego zachowania w gazetkach szkolnych |
Cały rok |
Zespoły redakcyjne, nauczyciele |
|
10. |
Zamieszczanie na korytarzach szkoły haseł miesiąca (celem jest nauczanie uczniów wartości) załącznik nr1. |
Cały rok |
Zespół koordynujący |
|
POZIOM KLASY |
|||
1. |
Przeprowadzanie zajęć na godzinach wychowawczych w zakresie zapobiegania agresji i przemocy. |
Cały rok |
Wychowawcy, pedagog, psycholog |
2. |
Pogadanki dla rodziców dotyczące problemu agresji i przemocy.
|
Zebrania z rodzicami |
Wychowawcy, pedagog, psycholog |
3. |
Przeprowadzenie zajęć integrujących zespoły klasowe na godzinach wychowawczych w klasach O – VIII. |
I semestr |
Wychowawcy klas |
4. |
Kontynuowanie konkursu „Zdobywamy tytuł Kulturalna Klasa” (klasy I – III). |
Cały rok |
Wychowawcy klas v – ce dyrektor
|
POZIOM JEDNOSTKI |
|||
1. |
Informowanie na bieżąco rodziców o niewłaściwym zachowaniu dziecka poprzez wpis do zeszytu informacji lub dzienniczka ucznia
|
Cały rok |
Nauczyciele |
2. |
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna agresorom i ofiarom agresji lub przemocy |
Cały rok |
Wychowawcy, pedagog, psycholog |
3. |
Rozmowy z rodzicami uczniów /agresorów; ofiar/, których dotyczy problem agresji |
Cały rok |
Wychowawcy, pedagog, psycholog |
4. |
Zajęcia indywidualne z agresorami/ ofiarami agresji lub przemocy |
Cały rok |
Pedagog, psycholog |
Plan zapobiegania agresji i przemocy opracował zespół w składzie:
Aneta Tymińska - przewodnicząca
Anna Dmowska - Ciołek
Agnieszka Bancerz
Teresa Lonty
Anna Dziewulska
Janusz Rzymowski
Załącznik nr 1
Hasła miesiąca, których celem jest nauczanie uczniów wartości:
Wrzesień – Używam magicznych słów, rozmawiam z każdym. Wartość – szacunek.
Październik – Okazuję szacunek i troskę o uczucia i dobro drugiej osoby. Wartość – szacunek.
Listopad – Jestem uczciwy i sprawiedliwy. Mówię prawdę, nie przywłaszczam sobie cudzej własności, postępuję fair. Wartość – uczciwość i sprawiedliwość.
Grudzień – Jestem odpowiedzialny. Wypełniam swoje obowiązki, ponoszę konsekwencje własnych zachowań. Wartość – odpowiedzialność.
Styczeń – Jestem odważny. Podejmuję trudne decyzje i przeciwstawiam się złu. Wartość – odwaga.
Luty – Mam motywację do nauki, chcę być mądry. Wartość – mądrość i samodyscyplina.
Marzec – Powstrzymuję się od agresji słownej i fizycznej. Wartość – pokojowość.
Kwiecień – Cenię sobie przyjaźń. Wartość – przyjaźń i miłość.
Maj – Jestem gotowy do pomocy i wsparcia drugiej osobie. Wartość – solidarność.
Czerwiec – Jestem optymistą, akceptuję siebie i cieszę się nawet drobiazgami. Wartość – szczęście, optymizm.
Zarządzenie Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 im. ks. Grzegorza Piramowicza w Łukowie w sprawie zakazu palenia wyrobów tytoniowych
Na podstawie ustawy z dnia 8 kwietnia 2010 roku o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. 81, poz.529) został wprowadzony bezwzględny zakaz palenia tytoniu i wyrobów tytoniowych na terenie szkoły (dotyczy budynku i terenu wokół szkoły).
Procedury postępowania w przypadku posiadania przez ucznia środków psychoaktywnych lub będącego pod wpływem środków odurzających |
Pomocnik nauczyciela - program pomagający wykonać zestawienia ocen semestralnych, oblicza średnie ocen, sortuje od najlepszych wyników do najsłabszych, a także obliczać frekwencję (wymagany program Excel) |