Zarząd SU Regulamin Plan pracy Aktualności SU    

       

REGULAMIN SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 1
IM. KS. GRZEGORZA PIRAMOWICZA W ŁUKOWIE

RozdziałI: POSTANOWIENIA OGÓLNE

§1.

1.      Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej nr 1 im. ks. Grzegorza Piramowicza w Łukowie, zwany dalej Samorządem, działa w oparciu o art. 85 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo Oświatowe.

  1. Samorząd zrzesza i reprezentuje wszystkich uczniów szkoły. Jest on organizacją niezależną od administracji oświatowej i jakiegokolwiek ugrupowania politycznego.

 

Rozdział II: CELE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

§2.

1.       Celami działalności Samorządu są:

1)      uczestnictwo uczniów w samodzielnym rozwiązywaniu własnych problemów oraz partnerstwo w stosunkach uczniów z nauczycielamiw realizacji celów wychowawczych szkoły;

2)      kształtowanie umiejętności zespołowego działania uczniów, przyjmowanie współodpowiedzialności za grupę;

3)      stwarzanie warunków do wyzwalania w uczniach aktywności społecznej, samokontroli, samooceny i samodyscypliny;

4)      wzbogacanie form działalności dydaktycznej i wychowawczej szkoły;

5)      reprezentowanie ogółu uczniów przed organami szkoły.

 

Rozdział III: WŁADZE SAMORZĄDU I JEGO STRUKTURA

§3.

1.      Władzę Samorządu stanowi Zarząd Samorządu Uczniowskiego, zwany dalej Zarządem.

2.      Zarząd kieruje bieżącą pracą Samorządu.

3.      Zarząd tworzą:

1)      Przewodniczący/a Samorządu Uczniowskiego;

2)      zastępcy Przewodniczącego/ej Samorządu Uczniowskiego w liczbie dwóch lub trzech.

4.      Jeśli zajdzie taka potrzeba, Zarząd może zostać poszerzony oSekretarza Samorządu Uczniowskiego.

 

 

§4.

1.      Do kompetencji Zarządu należy:

1)      uchwalanie Regulaminu Samorządu i innych regulaminów wewnętrznych oraz dokonywanie niezbędnych zmian i poprawek;

2)      kierowanie bieżącą pracą Samorządu;

3)      reprezentowanie Samorządu i Szkoły na zewnątrz;

4)      prowadzenie dokumentacji pracy Samorządu i dokumentacji finansowej;

5)      podejmowanie uchwał niezbędnych do działania Samorządu, w szczególności dotyczących przedłużenia kadencji Samorządu Uczniowskiego;

6)      wykonywanie zadań zleconych przez Radę Pedagogiczną i Dyrekcję szkoły.

7)      zbieranie opinii od społeczności szkolnej;

8)      reprezentowanie interesów ogółu uczniów wobec innych organów szkoły;

9)      czynny udział w organizowaniu życia społeczności szkolnej;

10)  podejmowanie decyzji dotyczących gospodarowania środkami finansowymi Samorządu.

 

§5.

1.      Zarząd ma prawo:

1)      występować do władz szkolnych z inicjatywami dotyczącymi życia szkolnego i sposobu ich wykonania;

2)      przedstawiać Radzie Pedagogicznej i Dyrektorowi opinii we wszystkich sprawach szkoły, a w szczególności realizacji podstawowych praw uczniów, takich jak: poszanowanie godności, podmiotowego i indywidualnego traktowania przez nauczyciela;

3)       ma  prawo do rzetelnej, sprawiedliwej, jawnej i umotywowanej oceny swego zachowania i postępów w nauce;

4)      do organizacji życia szkolnego umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań i potrzeb;

5)      do organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej i rozrywkowej, zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrekcją szkoły. 

§6.

1.      W trakcie trwania nauki w czasie roku szkolnego zebrania Zarządu odbywają się nie rzadziej niż raz na 4 tygodnie.

2.      Zebrania odbywają się w formie stacjonarnej bądź elektronicznej.

3.      Zebrania zwołuje i prowadzi Opiekun SU lub Przewodniczący SU.

4.      Zarząd prowadzi dokumentację ze swoich zebrań.

§7.

1.      W celu realizacji bieżących zadań Zarząd powołuje formalne i nieformalne zespoły.

2.      Zespół liczy co najmniej dwóch członków.

3.      Członkiem zespołu może być każdy uczeń szkoły.

 

 

Rozdział IV: KADENCJA WŁADZ SAMORZĄDU I ORDYNACJA WYBORCZA

§8.

1.      Kadencja wszystkich władz Samorządu trwa jeden rok kalendarzowy.

2.      W sytuacjach kryzysowych kadencja może być przedłużona o maksymalnie 3 miesiące poprzez podjęcie uchwały.

3.      Przedłużenie kadencji może nastąpić jedynie wtedy, gdy łączna ilość członków Samorządu wynosi co najmniej 15 osób–3-5 z Zarządu i 10 członków.

4.      Po okresie 3 miesięcy od przedłużenia wybory muszą się odbyć obligatoryjnie.

5.      Członkami władz Samorządu mogą być wyłącznie uczniowie szkoły.

§9.

1.      Członkiem Samorządu jest się od momentu przyjęcia do szkoły.

2.      Osoby zainteresowane aktywnym uczestnictwem w pracach Samorządu przychodzą na pierwsze spotkanie Samorządu.

3.      Na pierwszym spotkaniu tworzona jest Lista Członków Samorządu.

4.      Samorząd ( tj. Zarząd i członkowie) liczy co najmniej 15 osób.

5.      Wybory nadzoruje Opiekun Samorządu Uczniowskiego.

6.      Wybory Samorządu Uczniowskiego odbywają się na pierwszym spotkaniu Samorządu Uczniowskiego.

7.      Wybory Samorządu Uczniowskiego odbywają się w terminie do 10 października każdego roku szkolnego.

8.      Kandydat na Przewodniczącego musi mieć minimum dobrą ocenę z zachowania.

9.      W skład Zarządu wchodzą kandydaci, którzy otrzymali kolejno największą liczbę głosów. 

 

Rozdział V: OPIEKUN SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

§10.

1.      Opiekun Samorządu jest doradcą służącym pomocą i doświadczeniem oraz koordynuje działalność Samorządu.

2.      Opiekun ma prawo uczestniczenia we wszystkich formach pracy Samorządu.

3.      W wyjątkowych sytuacjach wychowawczych opiekun może jednoosobowo podejmować decyzje personalne.

 

Rozdział VI: OBOWIĄZKI CZŁONKA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

 

§11.

1.      Obowiązkami członka Samorządu są:

1)      Aktywne uczestniczenie w akcjach Samorządu;

2)      Uczestnictwo w co najmniej jednym spotkaniu w semestrze.

2.      Obowiązkiem Przewodniczącego SU jest zasadniczo udział w każdym spotkaniu.

Rozdział VII: POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§12.

  1. Niniejszy regulamin powinien zostać przedstawiony i przedyskutowany we wszystkich klasach.
  2. Regulamin musi być wywieszony w gablocie Samorządu lub w inny sposób dostępny wszystkim uczniom.
  3. Wnioski dotyczące poprawek do Regulaminu SU mogą być zgłaszane przez Zarząd lub członków Samorządu i są głosowane na specjalnie zwołanym posiedzeniu SU.
  4. Zgłoszone poprawki muszą być przegłosowane większością 2/3 głosów, w obecności powyżej połowy uprawnionych do głosowania.
  5. Wszystkie decyzje podejmowane są zwykłą większością głosów przy obecności powyżej połowy uprawnionych do głosowania.
  6. Samorząd może zatroszczyć się o sposób dofinansowania swojej działalności poprzez organizowanie bufetów z napojami i słodyczami podczas dyskotek szkolnych, zbiórki surowców wtórnych itp.
  7. Samorząd może przyznawać nagrody uczniom nie będącym członkami Samorządu, a wspierającym swoją pracą lub talentem jego działania.
  8. Jeśli członek Samorządu zachowuje się nagannie, nie wywiązuje się z powierzonych mu funkcji, obowiązków lub zadań, Zarząd ma prawo odwołać go w głosowaniu tajnym, przy obecności powyżej połowy uprawnionych do głosowania członków Zarządu.
  9. Samorząd uczestniczy w apelach ogólnoszkolnych lub w razie potrzeby jest ich współorganizatorem.
  10. SU jest organizatorem imprez szkolnych o charakterze rozrywkowym, objętych planem dydaktyczno- wychowawczym szkoły i planem SU.
  11. W sytuacji zawieszenia zajęć szkolnych Samorząd działa zdalnie, z wykorzystaniem dostępnych środków komunikacji.

Regulamin wchodzi w życie po zatwierdzeniu przez ogół uczniów w głosowaniu jawnym, powszechnym i równym.

 

 

 

   


STRONA GŁÓWNA | O SZKOLE | GALERIA | DOKUMENTY | OSIĄGNIĘCIA | KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE | SPORT | SAMORZĄD UCZNIOWSKI | AKTUALNOŚCI | DLA NAUCZYCIELI | DLA UCZNIÓW | DLA RODZICÓW | PRZETARGI | ARCHIWUM | KONTAKT